Trainingen

Google analytics

Google Analytics is een gratis webanalyse-service die wordt aangeboden door Google en is beschikbaar voor iedereen die een Google-account heeft. Deze tool biedt je waardevolle inzichten over het online gedrag van bezoekers op je website. Belangrijke gegevens, zoals welke pagina’s je bezoekers op je site bezoeken, hoe lang ze op je site blijven en waarop ze klikken wanneer ze zich op je site bevinden, kunnen worden gebruikt om de prestaties van je website te maximaliseren en je digitale campagnes te optimaliseren. Als je SEO of SEA doet, kan je je gegevens ook koppelen aan Google Analytics.

Belangrijkste kenmerken

  • Up-to-date trainingsmodules
  • Praktische training aangepast aan jouw behoefte
  • Leer van een trainer die dagelijks Google Analytics gebruikt!
  • Een stapsgewijze handleiding voor het instellen van een Google Analytics-account en het gebruik ervan om online verkeer bij te houden
  • Actiegerichte strategieën die je tijdens en na de cursus kunt implementeren
  • Gestructureerd curriculum ontwikkeld door experts in Google Analytics
  • Live voorbeelden en casestudies
  • Certificaat van afronding
  • Ondersteuning & coaching na de training

Over de training

Onze training gaat in op de basiskennis en praktische vaardigheden van Google Analytics. Deelnemers leren de basis van Google Analytics, hoe het werkt, hoe ze de gegevens die aan hen worden gepresenteerd kunnen gebruiken om analyses uit te voeren en verbeteringen aan te brengen op hun eigen website. Er zal ook een live analyse zijn om verschillende belangrijke factoren te demonstreren die de online prestaties beïnvloeden. Zelfs als je helemaal nieuw bent in Google Analytics, zal je aan het einde van de les een beter begrip hebben van Google Analytics en het vertrouwen hebben om gegevens-gestuurde beslissingen te nemen om het verkeer van je website te verbeteren. De training wordt aangepast aan jouw kennisniveau en behoefte. Vooraf wordt er een inventarisatie gemaakt en een plan van aanpak besproken.

Tijdens de training leer je:

Standaard training

Module 1 – Inleiding tot Google Analytics

  • Wat is Google Analytics
  • Waarom het bijhouden van je gegevens belangrijk is

Module 2 – Setup

  • Google Analytics instellen
  • Koppel Google Analytics aan je website (via plugin of aangepaste code)

Module 3 – Dashboard-walkthrough

  • Weergave van het demo-account
  • Inzicht in belangrijke statistieken zoals doelen, zoekwoorden, kanalen, bestede tijd, bouncepercentage, verkeer (mobiel versus desktop)
  • Navigeren door de Google Analytics-gegevens
  • Wat zijn de belangrijke dingen om op te letten
  • Wat zijn de belangrijkste gebieden om te monitoren en te analyseren

Module 4 – Rapportanalyse

  • Hoe real-time rapporten te lezen
  • Gebruik van doelgroep-rapporten om naar topklanten te zoeken
  • Hoe acquisitierapporten gebruiken om het webverkeer en de inkomsten te vergroten
  • Hoe je gedragsrapporten gebruikt om populaire webinhoud op je website te vinden

Module 5 – Campagnetagging

  • Hoe het succes van campagnes te volgen
  • Een campagnelink taggen (stap voor stap)

Module 6 – Waarschuwingen instellen en koppelen van accounts

  • Hoe spam-verkeer te verwijderen
  • Hoe je aangepaste meldingen kunt instellen
  • Hoe Google Adwords te koppelen aan Google Analytics
  • Hoe collega’s/ of externe partijen aan Google Analytics toe te voegen

Module 7 – Bonus – Manieren om het bouncepercentage te verminderen

  • Website optimalisatie
  • Marketing promo-analyse
  • Campagne optimalisatie
Wie zou deze workshop moeten bijwonen
  • Bedrijfseigenaren en ondernemers die een beter inzicht willen krijgen in hun webverkeer
  • Aspirant-ondernemers die hun eigen bedrijf willen starten
  • Digitale marketeers die meer willen weten over Google Analytics
  • Werkende professionals die op zoek zijn naar een loopbaanverandering in de Digital Marketing-industrie
Voorwaarden
  • Elementaire computerkennis
  • Eigen laptop nodig voor de cursus
  • Na de cursus 6 maanden e-mailondersteuning
  • Mogelijkheid om de training tegen een gereduceerd tarief opnieuw bij te wonen
  • Standaard training: Minimaal 4 inschrijvingen per klas om te starten.
  • Standaard training: De klasgrootte is gelimiteerd tot 10 zitplaatsen

Certificaat:

Deelnemers zullen na voltooiing van de cursus worden gecertificeerd.

Beschikbare data en tijden:

Datum in overleg – Tijden van 10:00 – 17:00 uur

FAQ:

Bekijk onze pagina met de veel-gestelde-vragen.

Trainer profiel:

Richard de Graaf heeft al 20 jaar ervaring in webdevelopment, digitale communicatie & online marketing. In eerste instantie heeft hij aan de bedrijfs- en later aan de bureaukant gezeten met zijn eigen bedrijf.

Hierdoor heeft hij veel kennis en ervaring in het online ondernemerschap.
 Met zijn enthousiasme en passie om mensen op te leiden, weet hij te inspireren en te motiveren.

Maatwerk training

Bij de maatwerk trainingen bepalen we je huidige kennisnivo en behoefte en passen de training hier volledig op aan. Van te voren wordt er een audit gedaan waarbij de huidige status van de online marketing wordt geinventariseerd door Ziemo en er worden verbeterpunten aangedragen en vooraf besproken. Zo wordt er een visie en strategie ontwikkeld. Het hoe en waarom wordt tijdens de training behandeld, evenals het praktische; hoe er nu verder mee aan de slag te gaan.

Aanpak training

Tijdens de trainingen worden de deelnemers intensief begeleid. De trainer instrueert, inspireert, stimuleert en motiveert de deelnemers.

Afhankelijk van het programma van de training en of het maatwerk is of niet, stemmen wij af hoe de invulling er exact uit gaat zien. Vooraf heb je daarom altijd een goed beeld van de uitkomst van de training en achteraf wordt er altijd geëvalueerd.

Via de intakefase wordt de werkelijke ontwikkelbehoefte en aandachtspunten geïnventariseerd en geanalyseerd. Deze informatie dient als basis voor de uiteindelijke strategie en vindt meestal plaats in de vorm van gesprekken met leidinggevende(n) en deelnemers aan de training.

proces-uitleg
Scroll naar boven