Klantreis
Customer journey in kaart brengen
Jij wil graag maximaal inspelen op de behoeftes van je klant om jouw producten en diensten te verkopen. Nieuwe klanten bereiken is één ding, ze houden is een ander. De customer journey is daarom heel belangrijk als je klanten aan je wil binden. Maar wat is een customer journey nu eigenlijk? Het start als een klant zich oriënteert op een product of dienst en eindigt op het moment dat hij zich aan jou bindt (of weggaat…). Als je de klantbeleving wil verbeteren, dan doe je er goed aan om een customer journey analyse uit te laten voeren. Het is niet eenvoudig om de customer journey in kaart te brengen: daarom is het een goed plan om dit uit te besteden aan een online marketing professional.


Customer journey website: hulp van Ziemo
De klantreis bestaat uit verschillende fases. Hij begint op het moment dat de klant zich oriënteert op een van jouw producten of diensten. De uiteindelijke aankoop is een belangrijk moment, maar daar stopt de klantbeleving niet. Is men tevreden over het gebruik? Is er voldoende informatie beschikbaar? In de laatste fase is het van vitaal belang om goede nazorg te bieden. Op die manier zorg je ervoor dat je klanten zich aan je blijven binden of goede reclame voor je maken bij andere ondernemers. Ziemo heeft 20 jaar ervaring in het helpen van klanten uit diverse sectoren. Neem daarom contact met ons op om inzicht te krijgen in de klantreis!