SEO onpage

NOG TE DOEN:

  1. Bekijken film: https://www.youtube.com/watch?v=N0WH4LMv3rg
  2. Slides onderin invullen

AI prompt

Voor de volgende zoekwoorden met het hoofdzoekwoord als eerste met daarna ondersteunende zoekwoorden wil ik dat je de volgende elementen schrijft, maar concentreer je voornamelijk op het hoofdzoekwoord en verwerk ondersteunende woorden waar mogelijk op een natuurlijke manier:
[trefwoorden]

1. SEO-titel: SEO-vriendelijke, geoptimaliseerde en aantrekkelijke SEO-titel binnen 60 tekens met toevoeging van bovenstaande trefwoord aan het begin. De titel moet zorgen voor een hoog doorklikpercentage en eenvoudig, pakkend en duidelijk zijn.
2. Meta-beschrijving: SEO-vriendelijke aantrekkelijke meta-beschrijving binnen 155 tekens, inclusief het bovenstaande trefwoord. Geef informatie over de voordelen en biedt een call-to-action aan om de lezer aan te moedigen om verder te lezen.
3. Slug: SEO-vriendelijke slug binnen 15 tekens, inclusief het trefwoord.
4. Focus KeyPhrase: SEO-vriendelijke focus-keyphrase binnen 6 woorden die als h1-tag kan dienen.
5. Een plan met 10 gestructureerde H2- of H3-tags, die aansluiten bij de titel en meta beschrijving.
6. Een voorstel voor bestandsnaam, inclusief het bovenstaande trefwoord.
7. Een voorstel voor alt tekst, inclusief het bovenstaande trefwoord.

Opmaak:
Maak alstublieft een tabel op met het door jou gegenereerde resultaat.

Taal:
Ik wil dat je alleen in de Nederlandse taal reageert en je spreekt en schrijft vloeiend Nederlands..

Toon:
Zorg ervoor dat de elementen voldoen aan de opgegeven limieten en gebruik een conversatietoon.

Rol:
Je bent een SEO marketing-expert met een talent voor contentmarketing

Overige instructie:
Leg niet uit waarom en wat je doet.
Schrijf voor een breed publiek.

Hier zijn de trefwoorden:
[Voeg hier in]

Uitleg

Met de output van bovenstaande prompt kan je de excel/sheet invullen met de volgende kolommen:
Sitemap Zoekwoorden Title Meta descr H1 H2-1 H2-2 H2-3 Bestandsnaam Alt tag

Voorbeeld landings pagina

Zoekwoorden:
– Hoofdzoekwoord
– Zoekwoord 2
– Zoekwoord 3

Url:
https://www.google.nl

Title:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Meta description:
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi imperdiet sapien ac elit interdum cursus.
Nunc mollis nulla quis erat pretium pharetra.

Handige links:
SERP simulator: https://mangools.com/free-seo-tools/serp-simulator
Lorem ipsum tekst: https://www.lipsum.com/feed/html

Dit is de belangrijkste kop (H1)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi imperdiet sapien ac elit interdum cursus. Nunc mollis nulla quis erat pretium pharetra. Ut imperdiet semper porta. Fusce vel ante et metus vehicula pellentesque. Proin posuere bibendum lorem, sed iaculis lacus sodales vitae. Nullam imperdiet auctor turpis nec rutrum. Morbi pulvinar tellus et condimentum ultrices. Sed nec nisl in velit tincidunt sodales.

Alt tekst: Lorem ipsum dolor sit amet

Dit is een subkop (H2-1)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi imperdiet sapien ac elit interdum cursus. Nunc mollis nulla quis erat pretium pharetra. Ut imperdiet semper porta. Fusce vel ante et metus vehicula pellentesque. Proin posuere bibendum lorem, sed iaculis lacus sodales vitae. Nullam imperdiet auctor turpis nec rutrum. Morbi pulvinar tellus et condimentum ultrices. Sed nec nisl in velit tincidunt sodales.

  • Nullam imperdiet auctor
  • Proin posuere bibendum lorem
  • Sed nec nisl in velit tincidunt

Dit is een subkop (H2-2)

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Morbi imperdiet sapien ac elit interdum cursus. Nunc mollis nulla quis erat pretium pharetra. Ut imperdiet semper porta. Fusce vel ante et metus vehicula pellentesque. Proin posuere bibendum lorem, sed iaculis lacus sodales vitae. Nullam imperdiet auctor turpis nec rutrum. 

Morbi pulvinar tellus et condimentum ultrices. Sed nec nisl in velit tincidunt sodales.

Morbi pulvinar tellus  |  Ert condimentum ultrices  |  Sed nec nisl in

Uitgangspunten

Goede content
Bieden van originele / unieke inhoud.
1. Nauwkeurigheid / precisie: de site moet helder zijn, consistent en het moet dus niet de tijd verspillen van de bezoekers met veel bla bla tekst
2. Relevant: de site moet zich houden aan het onderwerp en eigenlijk ook als expert op dit onderwerp bekend staan.
3. Efficient: de site moet snel zijn qua downloadtijd en niet te veel links / knoppen in de navigatie hebben, eenvoudig en snel te doorklikken dus.
4. Authoriteit: de site moet unieke informatie bieden en de bezoekers waardevolle informatie bieden
5. Volledigheid: bied bronnen zoals blogs, video en actuele en relevante nieuwsberichten

Benodigdheden audit

Uitgangspunten:

  • Bedrijven kunnen nooit scoringsposities garanderen.
  • We respecteren de richtlijnen die Google aan SEO-bedrijven stelt.
  • Een praktisch advies dat direct doorgevoerd kan worden.

Benodigdheden:

  • Toegang tot Google Search Console
  • Toegang tot Google Analytics
  • Url van de te optimaliseren website
  • De zoekwoorden waarop zo hoog mogelijk gescoord moet gaan worden, hierbij worden de belangrijkste zoekwoorden gecategoriseerd.
  • Welke websites worden beschouwd als de belangrijkste concurrenten.

Uitkomst

  • Audit
  • Template & checklist
  • Planning

Aanpak

1. Keyword analyse

Om een website vindbaar te maken in zoekmachines zoals Google is het van belang om te weten op welke woorden je gevonden wilt worden en wat het concurrentieniveau is. Belangrijk is daarom om een overzicht te hebben van de belangrijkste zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Deze worden in een structuur geplaatst die als basis gaat dienen voor de optimalisatie van de website.
Ook wordt er een nulmeting gemaakt van de huidige posities in de zoekmachine.

2. SEO onpage & copywriting

Analyse van de inhoud (content) van de website en een overzicht maken van de zoekwoorden per pagina. Op welke manier zijn de teksten geschreven en hoe gebruiksvriendelijk zijn deze voor de zoekmachines (readability). Goede SEO teksten houden rekening met de doelgroep en de zoekwoorden.

3. Concurrentieanalyse & onderzoek

Je wilt je concurrenten verslaan om zo hoog mogelijk in de zoekmachines te komen. Alleen dan kan je resultaat behalen. Als bekend is wat de beste zoekwoorden zijn, kunnen we kijken wie de belangrijkste concurrenten zijn en hoe sterk die concurrenten zijn. Dat zal ons een indruk geven wat de kansen zijn om met uw huidige website te gaan scoren.
Wat doen de concurrenten, waarom staan ze boven je in de zoekresultaten en hoe kunnen we ze verslaan?

4. Sitestructuur & technische analyse

Een goede structuur van de website en navigatie zijn van essentieel belang voor een goede spiderability en gebruiksvriendelijkheid. Deze architectuur moet gaan aansluiten bij de zoekwoordstructuur. Ook is het van belang de achterliggende code van de webpagina’s te analyseren, zodat de zoekrobot van Google overweg kan met de pagina’s van de website.

5. Off-page analyse

Google wil haar klanten (de gebruikers van de zoekmachine) zinvolle websites aanbieden en deze staan ook het hoogst gepositioneerd op de resultatenpagina. 

Dit zijn websites met goede, unieke content waarnaar gelinkt wordt door andere websites. Iedere link is een stem voor uw website, en wel op de ankertekst van de betreffende link. 

(De zichtbare klikbare woorden, waarop een bezoeker kan doorklikken naar een andere webpagina.)

Kwalitatieve goede links zijn zeer waardevol voor je website en is één van de belangrijkste SEO onderdelen om goed te scoren in de organische zoekresultaten.

Wij analyseren welke websites naar u linken en waar kansen en mogelijkheden liggen.

6. Plan van aanpak

De analyse leidt tot praktische aanbevelingen en heldere adviezen met beschrijving van de resultaten van de analyse.

Bij de uitvoering van het proces wordt gebruik gemaakt van diverse tools om belangrijke

informatie overzichtelijk in beeld te krijgen en te onderbouwen.

Scroll naar boven