Trainingen

Content marketing

Content marketing is de kunst om precies te begrijpen naar welke informatie jouw doelgroep op zoek is. Je speelt hierop in met relevante content en dat is content die de doelgroep helpt én daardoor waarde heeft. Via een doordachte mix van verschillende kanalen en middelen wordt de content aangeboden met als doel klanten aan te trekken en te binden. Anders gezegd: om van een prospect een klant te maken en van een klant een ambassadeur.

Belangrijkste kenmerken

  • Up-to-date trainingsmodules
  • Praktische training aangepast aan jouw behoefte
  • Leer van een trainer die dagelijks content marketing gebruikt!
  • Een stapsgewijze handleiding voor het gebruiken van een contentkalender
  • Een duurzame strategie die je tijdens en na de cursus al leert implementeren
  • Gestructureerd curriculum ontwikkeld door experts in content marketing
  • Live voorbeelden en casestudies
  • Certificaat van afronding
  • Ondersteuning & coaching na de training

Over de training

Content is de hoeksteen van marketing. Zeker in deze tegenwoordige tijd. Niemand komt naar je toe als je niets interessants hebt. Deze training helpt je bij het ontwikkelen van een content marketingstrategie en deze uit te voeren. Je leert hoe je kwaliteitsinhoud kunt creëren en verspreiden om klanten binnen te halen. Vervolgens gaan we in op het doormeten van je campagne zodat je het beste rendement kan behalen.

Zelfs als je helemaal nieuw bent in Content Marketing, zal je aan het einde van de les een beter begrip hebben van content marketing en het vertrouwen hebben om gegevens-gestuurde beslissingen te nemen om meer verkeer naar je website te trekken en te laten converteren.

De training wordt aangepast aan jouw kennisniveau en behoefte. Vooraf wordt er een inventarisatie gemaakt en een plan van aanpak besproken.

Tijdens de training leer je:

Standaard training

Wie zou deze workshop moeten bijwonen
  • Bedrijfseigenaren en ondernemers die meer klanten aan willen trekken en binden.
  • Aspirant-ondernemers die hun eigen bedrijf willen starten
  • Digitale marketeers die meer willen weten over Content Marketing
  • Werkende professionals die op zoek zijn naar een loopbaanverandering in de Digital Marketing-industrie
Voorwaarden
  • Elementaire computerkennis
  • Eigen laptop nodig voor de cursus
  • Na de cursus 6 maanden e-mailondersteuning
  • Mogelijkheid om de training tegen een gereduceerd tarief opnieuw bij te wonen
  • Standaard training: Minimaal 4 inschrijvingen per klas om te starten.
  • Standaard training: De klasgrootte is gelimiteerd tot 10 zitplaatsen bij de standaard

Certificaat:

Deelnemers zullen na voltooiing van de cursus worden gecertificeerd.

Beschikbare data en tijden:

Datum in overleg – Tijden van 10:00 – 17:00 uur

FAQ:

Bekijk onze pagina met de veel-gestelde-vragen.

Trainer profiel:

Richard de Graaf heeft al 20 jaar ervaring in webdevelopment, digitale communicatie & online marketing. In eerste instantie heeft hij aan de bedrijfs- en later aan de bureaukant gezeten met zijn eigen bedrijf.

Hierdoor heeft hij veel kennis en ervaring in het online ondernemerschap.
 Met zijn enthousiasme en passie om mensen op te leiden, weet hij te inspireren en te motiveren.

Maatwerk training

Bij de maatwerk trainingen bepalen we je huidige kennisnivo en behoefte en passen de training hier volledig op aan. Van te voren wordt er een audit gedaan waarbij de huidige status van de online marketing wordt geinventariseerd door Ziemo en er worden verbeterpunten aangedragen en vooraf besproken. Zo wordt er een visie en strategie ontwikkeld. Het hoe en waarom wordt tijdens de training behandeld, evenals het praktische; hoe er nu verder mee aan de slag te gaan.

Aanpak training

Tijdens de trainingen worden de deelnemers intensief begeleid. De trainer instrueert, inspireert, stimuleert en motiveert de deelnemers.

Afhankelijk van het programma van de training en of het maatwerk is of niet, stemmen wij af hoe de invulling er exact uit gaat zien. Vooraf heb je daarom altijd een goed beeld van de uitkomst van de training en achteraf wordt er altijd geëvalueerd.

Via de intakefase wordt de werkelijke ontwikkelbehoefte en aandachtspunten geïnventariseerd en geanalyseerd. Deze informatie dient als basis voor de uiteindelijke strategie en vindt meestal plaats in de vorm van gesprekken met leidinggevende(n) en deelnemers aan de training.