Trainingen

E-mail marketing

Gaat je e-mailprestatie langzaam dood? Kan je e-mailstrategie effectiever zijn en meer resultaatgericht? Denk je dat je nieuwe ideeën en een goed advies nodig hebt?

Als dat zo is, overweeg dan om deel te nemen aan deze training om je te helpen je bestaande e-mailstrategie te beoordelen en de nodige wijzigingen aan te brengen voor betere resultaten. Deze training is rijk aan praktische voorbeelden, casestudy’s en aanbevelingen van ervaren e-mailmarketingspecialisten.

Belangrijkste kenmerken

  • Up-to-date trainingsmodules
  • Praktische training aangepast aan jouw behoefte
  • Leer van een trainer met 20 jaar ervaring
  • Een stapsgewijze handleiding voor het gebruiken en inzetten van tips & tricks
  • Een duurzame strategie die je tijdens en na de cursus al leert implementeren
  • Gestructureerd curriculum ontwikkeld door experts in e-mail marketing
  • Live voorbeelden en casestudies
  • Certificaat van afronding
  • Ondersteuning & coaching na de training

Over de training

E-mailmarketing is al jaren een belangrijk hulpmiddel in digitale marketing, maar wordt vaak niet optimaal benut vanwege problemen rond ontwerp, gebruikerstargeting en deliverability. Deze cursus biedt een praktische handleiding om het meeste uit e-mailcampagnes te halen met behulp van de nieuwste technieken en hulpmiddelen uit de praktijk.

De training wordt aangepast aan jouw kennisniveau en behoefte. Vooraf wordt er een inventarisatie gemaakt en een plan van aanpak besproken.

De training wordt aangepast aan jouw kennisniveau en behoefte. Vooraf wordt er een inventarisatie gemaakt en een plan van aanpak besproken.

Tijdens de training leer je:

Standaard training

Module 1 – Inleiding tot e-mail marketing

  • Wat is e-mail marketing
  • E-mail marketing als onderdeel van je direct marketing strategie
  • Hoe ziet de ideale nieuwsbrief eruit

Module 2 – E-mail strategie bepalen

  • De plaats van e-mail marketing binnen de online strategie
  • Strategie voor het e-mail kanaal bepalen
  • Doelstellingen en KPI’s bepalen

Module 3 – E-mail database-management

  • Aan- en afmeldflows opzetten
  • Werven van e-mailadressen en datahygiëne
  • Doelgroepen en segmentaties bepalen

Module 4 – E-mailcampagnes opzetten

  • Concept maken en creatie van content
  • Het opzetten van e-mailcampagnes
  • Vormen en toepassingsmogelijkheden van e-mailmarketing

Module 5 – Marketing Automation & CRM

  • Het opstellen van een marketing automation strategie
  • Het maker van buyer persona’s

Module 6 – Meten & analyseren

  • Meer informatie over de klatreis
  • Inzicht in de mogelijkheden en beperkingen van je data
  • Interne data, data-analyse en databasemarketing

Module 7 – Het verder optimaliseren van je content

  • Verbeter de kwaliteit van je landingspagina’s
  • Brainstormsessies organiseren en ideeën verzamelen
  • Thema’s binnen de branche identificeren
Wie zou deze workshop moeten bijwonen
  • Bedrijfseigenaren en ondernemers die meer klanten aan willen trekken en binden.
  • Aspirant-ondernemers die hun eigen bedrijf willen starten
  • Digitale marketeers die meer willen weten over Content Marketing
  • Werkende professionals die op zoek zijn naar een loopbaanverandering in de Digital Marketing-industrie
Voorwaarden
  • Elementaire computerkennis
  • Eigen laptop nodig voor de cursus
  • Na de cursus 6 maanden e-mailondersteuning
  • Mogelijkheid om de training tegen een gereduceerd tarief opnieuw bij te wonen
  • Standaard training: Minimaal 4 inschrijvingen per klas om te starten.
  • Standaard training: De klasgrootte is gelimiteerd tot 10 zitplaatsen

Certificaat:

Deelnemers zullen na voltooiing van de cursus worden gecertificeerd.

Beschikbare data en tijden:

Datum in overleg – Tijden van 10:00 – 17:00 uur

FAQ:

Bekijk onze pagina met de veel-gestelde-vragen.

Trainer profiel:

Richard de Graaf heeft al 20 jaar ervaring in webdevelopment, digitale communicatie & online marketing. In eerste instantie heeft hij aan de bedrijfs- en later aan de bureaukant gezeten met zijn eigen bedrijf.

Hierdoor heeft hij veel kennis en ervaring in het online ondernemerschap.
 Met zijn enthousiasme en passie om mensen op te leiden, weet hij te inspireren en te motiveren.

Maatwerk training

Bij de maatwerk trainingen bepalen we je huidige kennisnivo en behoefte en passen de training hier volledig op aan. Van te voren wordt er een audit gedaan waarbij de huidige status van de online marketing wordt geinventariseerd door Ziemo en er worden verbeterpunten aangedragen en vooraf besproken. Zo wordt er een visie en strategie ontwikkeld. Het hoe en waarom wordt tijdens de training behandeld, evenals het praktische; hoe er nu verder mee aan de slag te gaan.

Aanpak training

Tijdens de trainingen worden de deelnemers intensief begeleid. De trainer instrueert, inspireert, stimuleert en motiveert de deelnemers.

Afhankelijk van het programma van de training en of het maatwerk is of niet, stemmen wij af hoe de invulling er exact uit gaat zien. Vooraf heb je daarom altijd een goed beeld van de uitkomst van de training en achteraf wordt er altijd geëvalueerd.

Via de intakefase wordt de werkelijke ontwikkelbehoefte en aandachtspunten geïnventariseerd en geanalyseerd. Deze informatie dient als basis voor de uiteindelijke strategie en vindt meestal plaats in de vorm van gesprekken met leidinggevende(n) en deelnemers aan de training.

proces-uitleg
Scroll naar boven