Trainingen

Online marketing

Tijdens de online marketing training van Ziemo krijg je veel nieuwe inzichten & ideeën, nieuwe energie en ook heel veel praktische tips en templates waar je zo snel mogelijk mee zal willen beginnen.
Ziemo helpt je bedrijf digitaal beter te maken en tijdens de training online marketing zullen we een route naar succes op maat maken. Een houdbare oplossing die jaren mee kan en waar je verder mee komt.

Belangrijkste kenmerken

  • Up-to-date trainingsmodules
  • Praktische training aangepast aan jouw behoefte
  • Leer van een ervaren trainer
  • Een stapsgewijze handleiding voor inventarisatie van de online middelen
  • Gestructureerd curriculum ontwikkeld door experts
  • Live voorbeelden en casestudies
  • Certificaat van afronding
  • Ondersteuning & coaching na de training

Over de training

Tijdens de training leer je meer over de verschillende online marketingmiddelen en hoe je deze effectief inzet. Ook gaan we in op waarom online marketing zo belangrijk is (geworden) en behandelen we de verschillende doelen vanuit de organisatie koppelen aan het digitale landschap.

Zelfs als je helemaal nieuw bent in online marketing, zal je aan het einde van de les een beter begrip hebben en het vertrouwen hebben om je klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.

De training wordt aangepast aan jouw kennisniveau en behoefte. Vooraf wordt er een inventarisatie gemaakt en een plan van aanpak besproken.

Tijdens de training leer je:

Standaard training

Module 1 – Inleiding tot online marketing

  • De mogelijkheden van online marketing
  • Veranderend consumentengedrag
  • Inzicht in het veranderende medialandschap

Module 2 – Trends in online marketing

  • Het See-Think-Do-Care model van Google
  • Diverse andere modellen en hoe je hier gebruik van kan maken
  • Veranderend online mediagedrag

Module 3 – Je online strategie bepalen

  • Doelgroepanalyse
  • Concurrentieanalyse
  • Je doelstellingen bepalen

Module 4 – Online marketingkanalen

  • Het online media landschap
  • De kracht van verhalen en verleiden

Module 5 – Je coontent juist inzetten

  • De agile methodiek voor content creatie
  • Aan de slag met een planning
  • Hoe hou je overzicht en structuur

Module 6 – Resultaten meten

  • Doelstellingen en KPI’s
  • Klikpaden en bezoekersstromen
  • Optimaliseren van je website en kanalen

Module 7 – Het verder optimaliseren van je content

  • Verbeter de kwaliteit van je content
  • Brainstormsessies organiseren en ideeën verzamelen
  • Thema’s binnen de branche identificeren
Wie zou deze workshop moeten bijwonen
  • Bedrijfseigenaren en ondernemers die meer klanten aan willen trekken en binden.
  • Aspirant-ondernemers die hun eigen bedrijf willen starten
  • Digitale marketeers die meer willen weten
  • Werkende professionals die op zoek zijn naar een loopbaanverandering in de Digital Marketing-industrie
Voorwaarden
  • Elementaire computerkennis
  • Eigen laptop nodig voor de cursus
  • Na de cursus 6 maanden e-mailondersteuning
  • Mogelijkheid om de training tegen een gereduceerd tarief opnieuw bij te wonen
  • Standaard training: Minimaal 4 inschrijvingen per klas om te starten.
  • Standaard training: De klasgrootte is gelimiteerd tot 10 zitplaatsen bij de standaard

Certificaat:

Deelnemers zullen na voltooiing van de cursus worden gecertificeerd.

Beschikbare data en tijden:

Datum in overleg – Tijden van 10:00 – 17:00 uur

FAQ:

Bekijk onze pagina met de veel-gestelde-vragen.

Trainer profiel:

Richard de Graaf heeft al 20 jaar ervaring in webdevelopment, digitale communicatie & online marketing. In eerste instantie heeft hij aan de bedrijfs- en later aan de bureaukant gezeten met zijn eigen bedrijf.

Hierdoor heeft hij veel kennis en ervaring in het online ondernemerschap.
 Met zijn enthousiasme en passie om mensen op te leiden, weet hij te inspireren en te motiveren.

Maatwerk training

Bij de maatwerk trainingen bepalen we je huidige kennisnivo en behoefte en passen de training hier volledig op aan. Van te voren wordt er een audit gedaan waarbij de huidige status van de online marketing wordt geinventariseerd door Ziemo en er worden verbeterpunten aangedragen en vooraf besproken. Zo wordt er een visie en strategie ontwikkeld. Het hoe en waarom wordt tijdens de training behandeld, evenals het praktische; hoe er nu verder mee aan de slag te gaan.

Aanpak training

Tijdens de trainingen worden de deelnemers intensief begeleid. De trainer instrueert, inspireert, stimuleert en motiveert de deelnemers.

Afhankelijk van het programma van de training en of het maatwerk is of niet, stemmen wij af hoe de invulling er exact uit gaat zien. Vooraf heb je daarom altijd een goed beeld van de uitkomst van de training en achteraf wordt er altijd geëvalueerd.

Via de intakefase wordt de werkelijke ontwikkelbehoefte en aandachtspunten geïnventariseerd en geanalyseerd. Deze informatie dient als basis voor de uiteindelijke strategie en vindt meestal plaats in de vorm van gesprekken met leidinggevende(n) en deelnemers aan de training.

proces-uitleg
Scroll naar boven