Trainingen

CRO, usability & Online Overtuigen

Wil je meer inzicht krijgen in verleidings- en beïnvloedingsprincipes en je pagina’s verbeteren zodat ze gebruiksvriendelijker worden? Dan is deze training ideaal voor jou. Tijdens de training krijg je inzicht in het motiveren en verleiden van bezoekers. Door een overzichtelijke website die vriendelijk in gebruik is en leuk om te bezoeken. Dit levert je een website op die meer rendement oplevert.

Belangrijkste kenmerken

  • Up-to-date trainingsmodules
  • Praktische training aangepast aan jouw behoefte
  • Leer van een trainer met 20 jaar ervaring
  • Een stapsgewijze handleiding voor het gebruiken en inzetten van tips & tricks
  • Een duurzame strategie die je tijdens en na de cursus al leert implementeren
  • Gestructureerd curriculum ontwikkeld door experts in cro
  • Live voorbeelden en casestudies
  • Certificaat van afronding
  • Ondersteuning & coaching na de training

Over de training

Zelfs als je helemaal nieuw bent in CRO, usability & Online Overtuigen, zal je aan het einde van de les een beter begrip hebben van hoe bezoekers je website bezoeken en de psychologie achter de beslissingen. Ook zal je het vertrouwen hebben om gegevens-gestuurde beslissingen te nemen om meer verkeer naar je website te trekken en te laten converteren.

De training wordt aangepast aan jouw kennisniveau en behoefte. Vooraf wordt er een inventarisatie gemaakt en een plan van aanpak besproken.

Tijdens de training leer je:

Standaard training

Module 1 – Online overtuigen

  • De belangrijkste verleidings- en beïnvloedingsprincipes en deze online toepassen
  • Typen sitebezoekers en informatiebehoeften
  • Trends en veranderingen in marketing en media

Module 2 – Usability

  • De belangrijkste verleidings- en beïnvloedingsprincipes en deze online toepassen
  • Typen sitebezoekers en informatiebehoeften
  • Trends en veranderingen in marketing en media

Module 3 – CRO of conversie optimalisatie

  • Wat is Growth hacking en hoe kan jij dit gebruiken
  • Persuasive design, design patterns en het persuasive designproces

Module 4 – Je website in kaart brengen

  • Effectieve content bepalen
  • De structuur van je website in kaart brengen
  • Doel van de pagina bepalen en de vervolgstappen

Module 5 – Je website verbeteren

  • Betrokkenheid van je bezoekers vergroten
  • De juiste calls-to-actions gebruiken
  • Het beste gebruik van onderdelen op de juiste plaats

Module 6 – Meten & analyseren

  • Google Analytics gebruiken en begrijpen wat de statistieken betekenen
  • Bezoekersgedrag analyseren
  • Voer tests uit om precies te zien wat werkt, wat niet, en waar verspilling optreedt

Module 7 – Het verder optimaliseren van je content

  • Verbeter de kwaliteit van je content
  • Brainstormsessies organiseren en ideeën verzamelen
  • Thema’s binnen de branche identificeren
Wie zou deze workshop moeten bijwonen
  • Bedrijfseigenaren en ondernemers die meer klanten aan willen trekken en binden.
  • Aspirant-ondernemers die hun eigen bedrijf willen starten
  • Digitale marketeers die meer willen weten over Content Marketing
  • Werkende professionals die op zoek zijn naar een loopbaanverandering in de Digital Marketing-industrie
Voorwaarden
  • Elementaire computerkennis
  • Eigen laptop nodig voor de cursus
  • Na de cursus 6 maanden e-mailondersteuning
  • Mogelijkheid om de training tegen een gereduceerd tarief opnieuw bij te wonen
  • Standaard training: Minimaal 4 inschrijvingen per klas om te starten.
  • Standaard training: De klasgrootte is gelimiteerd tot 10 zitplaatsen bij de standaard

Certificaat:

Deelnemers zullen na voltooiing van de cursus worden gecertificeerd.

Beschikbare data en tijden:

Datum in overleg – Tijden van 10:00 – 17:00 uur

FAQ:

Bekijk onze pagina met de veel-gestelde-vragen.

Trainer profiel:

Richard de Graaf heeft al 20 jaar ervaring in webdevelopment, digitale communicatie & online marketing. In eerste instantie heeft hij aan de bedrijfs- en later aan de bureaukant gezeten met zijn eigen bedrijf.

Hierdoor heeft hij veel kennis en ervaring in het online ondernemerschap.
 Met zijn enthousiasme en passie om mensen op te leiden, weet hij te inspireren en te motiveren.

Maatwerk training

Bij de maatwerk trainingen bepalen we je huidige kennisnivo en behoefte en passen de training hier volledig op aan. Van te voren wordt er een audit gedaan waarbij de huidige status van de online marketing wordt geinventariseerd door Ziemo en er worden verbeterpunten aangedragen en vooraf besproken. Zo wordt er een visie en strategie ontwikkeld. Het hoe en waarom wordt tijdens de training behandeld, evenals het praktische; hoe er nu verder mee aan de slag te gaan.

Aanpak training

Tijdens de trainingen worden de deelnemers intensief begeleid. De trainer instrueert, inspireert, stimuleert en motiveert de deelnemers.

Afhankelijk van het programma van de training en of het maatwerk is of niet, stemmen wij af hoe de invulling er exact uit gaat zien. Vooraf heb je daarom altijd een goed beeld van de uitkomst van de training en achteraf wordt er altijd geëvalueerd.

Via de intakefase wordt de werkelijke ontwikkelbehoefte en aandachtspunten geïnventariseerd en geanalyseerd. Deze informatie dient als basis voor de uiteindelijke strategie en vindt meestal plaats in de vorm van gesprekken met leidinggevende(n) en deelnemers aan de training.

proces-uitleg
Scroll naar boven