Trainingen

Klantreis

De klantreis weergeven en uittekenen is een strategie om de organisatie te helpen bij klantgericht denken. Het hebben van een klantgestuurde aanpak, datagedreven campagnes en effectieve strategieën voor klantbetrokkenheid helpen om juist en helder te communiceren.

Belangrijkste kenmerken

  • Up-to-date trainingsmodules
  • Praktische training aangepast aan jouw behoefte
  • Leer van een ervaren trainer
  • Een stapsgewijze handleiding voor het uittekenen van de klantreis
  • Gestructureerd curriculum ontwikkeld door experts in klantgericht denken
  • Live voorbeelden en casestudies
  • Certificaat van afronding
  • Ondersteuning & coaching na de training

Over de training

De customer journey begint met het ontdekken van een merk en eindigt met mond-op-mond reclame. De klantervaring van vandaag is een krachtig middel om het ene merk van het andere te onderscheiden, maar veel bedrijven zijn traag in het herkennen van hoe fundamenteel de klantervaring is voor zakelijk succes. De volledige klantervaring vakkundig beheren zorgt voor enorme voordelen: verbeterde klanttevredenheid, minder verloop in klanten, hogere inkomsten en een grotere tevredenheid van de medewerkers. Deze cursus bouwt een goed begrip op van het klanttraject op weg naar aankoop en daarna.

Zelfs als je helemaal nieuw bent in de klantreis en persona’s, zal je aan het einde van de les een beter begrip hebben en het vertrouwen hebben om gegevens-gestuurde beslissingen te nemen om je klanten nog beter van dienst te kunnen zijn.

De training wordt aangepast aan jouw kennisniveau en behoefte. Vooraf wordt er een inventarisatie gemaakt en een plan van aanpak besproken.

Tijdens de training leer je:

Standaard training

Module 1 – Inleiding tot de klantreis

  • Begrijp het belang van klantgerichtheid voor merkdoeleinden
  • Begrijp het nieuwe koperslandschap en veranderingen in koopgedrag
  • Hoe klanten te werven en klanten te binden

Module 2 – Je ideale klant bepalen

  • De missie en visie van je ideale klant bepalen
  • De stip aan de horizon definiëren
  • De pijnpunten en behoefte in kaart brengen
    3

Module 3 – Persona’s ontwikkelen voor je doelgroep(en)

  • Je klant kennen en begrijpen
  • Analyse en inzichten om je klant te begrijpen
  • Inzichten uit je marketingkanalen verwerken

Module 4 – Je contactmomenten inventariseren en uitwerken

  • De methode om de klantreis in kaart brengen
  • Evalueren van de verschillende manieren waarop klantervaring worden geleverd en gemeten.

Module 5 – De koppeling met je uitingen

  • Schematisch in kaart brengen van je website
  • De verschillende uitingen in kaart brengen en de koppeling met je website
  • De keuze voor jou of je concurrent en hoe pas je je content hierop aan.

Module 6 – Resultaten meten

  • Het meten van klantensucces
  • Hoe stel je een rapport in waar je ook echt iets aan hebt

Module 7 – Het optimaliseren van je content

  • UX ontwerp
  • Wireframes maken
  • Online overtuigen
Wie zou deze workshop moeten bijwonen
  • Bedrijfseigenaren en ondernemers die meer klanten aan willen trekken en binden.
  • Aspirant-ondernemers die hun eigen bedrijf willen starten
  • Digitale marketeers die meer willen weten
  • Werkende professionals die op zoek zijn naar een loopbaanverandering in de Digital Marketing-industrie
Voorwaarden
  • Elementaire computerkennis
  • Eigen laptop nodig voor de cursus
  • Na de cursus 6 maanden e-mailondersteuning
  • Mogelijkheid om de training tegen een gereduceerd tarief opnieuw bij te wonen
  • Standaard training: Minimaal 4 inschrijvingen per klas om te starten.
  • Standaard training: De klasgrootte is gelimiteerd tot 10 zitplaatsen bij de standaard

Certificaat:

Deelnemers zullen na voltooiing van de cursus worden gecertificeerd.

Beschikbare data en tijden:

Datum in overleg – Tijden van 10:00 – 17:00 uur

FAQ:

Bekijk onze pagina met de veel-gestelde-vragen.

Trainer profiel:

Richard de Graaf heeft al 20 jaar ervaring in webdevelopment, digitale communicatie & online marketing. In eerste instantie heeft hij aan de bedrijfs- en later aan de bureaukant gezeten met zijn eigen bedrijf.

Hierdoor heeft hij veel kennis en ervaring in het online ondernemerschap.
 Met zijn enthousiasme en passie om mensen op te leiden, weet hij te inspireren en te motiveren.

Maatwerk training

Bij de maatwerk trainingen bepalen we je huidige kennisnivo en behoefte en passen de training hier volledig op aan. Van te voren wordt er een audit gedaan waarbij de huidige status van de online marketing wordt geinventariseerd door Ziemo en er worden verbeterpunten aangedragen en vooraf besproken. Zo wordt er een visie en strategie ontwikkeld. Het hoe en waarom wordt tijdens de training behandeld, evenals het praktische; hoe er nu verder mee aan de slag te gaan.

Aanpak training

Tijdens de trainingen worden de deelnemers intensief begeleid. De trainer instrueert, inspireert, stimuleert en motiveert de deelnemers.

Afhankelijk van het programma van de training en of het maatwerk is of niet, stemmen wij af hoe de invulling er exact uit gaat zien. Vooraf heb je daarom altijd een goed beeld van de uitkomst van de training en achteraf wordt er altijd geëvalueerd.

Via de intakefase wordt de werkelijke ontwikkelbehoefte en aandachtspunten geïnventariseerd en geanalyseerd. Deze informatie dient als basis voor de uiteindelijke strategie en vindt meestal plaats in de vorm van gesprekken met leidinggevende(n) en deelnemers aan de training.

proces-uitleg
Scroll naar boven