Trainingen

SEO Marketing

Search Engine Optimization of zoekmachineoptimalisatie (ook bekend als SEO) is een vorm van digitale marketing die je website bovenaan de resultaten van zoekmachines (bijvoorbeeld Google) kan plaatsen voor gratis en onbeperkt verkeer.

In het hedendaagse digitale tijdperk zoeken en vergelijken de meeste consumenten online om specifieke producten en diensten te vinden. Door bovenaan de resultaten van de zoekmachine te komen, d.w.z. op de eerste pagina van Google te staan, kan je bedrijfswebsite zichtbaar zijn voor potentiële klanten wanneer zij op zoek zijn naar de producten en services die je aanbiedt. Dit geeft je niet alleen een voordeel ten opzichte van je concurrenten, maar brengt ook onbeperkte leads met zich mee zonder extra kosten.

Belangrijkste kenmerken

  • Up-to-date trainingsmodules
  • Praktische training aangepast aan jouw behoefte
  • Een stapsgewijze handleiding voor het optimaliseren van je website
  • Actiegerichte op-maat strategieën die je tijdens en na de training kunt implementeren
  • Gestructureerd curriculum ontwikkeld door SEO-experts met uitgebreide ervaring
  • Certificaat van afronding
  • Ondersteuning & coaching na de training

Over de training

Onze interactieve training is ingericht als workshop en voorziet je van praktische SEO-strategieën die onmiddellijk op je website kunnen worden toegepast. We gaan in op fundamenten van SEO die standhouden. Zelfs als je helemaal nieuw bent in SEO zie je, na het toepassen van wat tijdens de training wordt geleerd, verbeteringen in je Google SEO-ranking. De training wordt aangepast aan jouw kennisniveau en behoefte. Vooraf wordt er een inventarisatie gemaakt en een plan van aanpak besproken.

Tijdens de training leer je:

Standaard training

Module 1 – Inleiding tot SEO marketing

  • Wat is SEO
  • Hoe werken zoekmachines?
  • SEO vs Pay Per Click (PPC)
  • Nieuwste Google-updates (Penguin, Panda, Hummingbird etc.)

Module 2 – Zoekwoorden Onderzoek

  • Wat is de Google Keyword Planner Tool?
  • Zoekproces voor zoekwoorden: shorttail versus longtail, actie vs. algemeen binnen het See-Think-Do model.

Module 3 – Webhosting en domeinnaam

  • Wat is een domeinnaam en webhosting
  • Hoe zij SEO beïnvloeden

Module 4 – CMS en plug-ins of modules

  • Basisinleiding voor het gebruik van een CMS in combinatie met SEO

Module 5 – On-page SEO

  • Wat is On-Page optimalisatie en hoe beïnvloedt dit de ranking
  • Typen SEO-signalen die Google gebruikt
  • Mobiele SEO begrijpen en hoe deze van invloed is op de ranking
  • Video- en beeldoptimalisatie
  • SEO Link Strategies – Intern en extern
  • Webstructuur bouwen
  • Inhoudsoptimalisatie
  • Inzicht in de metatag en meta-beschrijving t.b.v. Google
  • Casestudy’s – Goede versus slechte SEO-websites en pagina’s

Module 6 – Externe (Off-page) SEO

  • Wat is off-page optimalisatie en hoe beïnvloedt dit de ranking
  • Effectieve linkbuilding-strategieën
  • Casestudy’s – Goede en slechte off-page SEO-websites

Module 7 – Google Search Console

  • Wat is Google Search Console
  • Het google-indexeringsproces
  • XML-sitemap bouwen en verzenden
  • Hoe een XML-sitemap van invloed is op uw SEO-ranking
Wie zou deze workshop moeten bijwonen
  • Bedrijfseigenaren en ondernemers die gratis en duurzaam verkeer naar de website willen
  • Aspirant-ondernemers die hun eigen bedrijf willen starten
  • Digitale marketeers die hun bestaande SEO-posities willen leren kennen of verbeteren
  • Werkende professionals die op zoek zijn naar een loopbaanverandering in de Digital Marketing-industrie
Voorwaarden
  • Elementaire computerkennis
  • Eigen laptop nodig voor de cursus
  • Na de cursus 6 maanden e-mailondersteuning
  • Mogelijkheid om de training tegen een gereduceerd tarief opnieuw bij te wonen
  • Standaard training: Minimaal 4 inschrijvingen per klas om te starten.
  • Standaard training: De klasgrootte is gelimiteerd tot 10 zitplaatsen

Certificaat:

Deelnemers zullen na voltooiing van de cursus worden gecertificeerd.

Beschikbare data en tijden:

Datum in overleg – Tijden van 10:00 – 17:00 uur

FAQ:

Bekijk onze pagina met de veel-gestelde-vragen.

Trainer profiel:

Richard de Graaf heeft al 20 jaar ervaring in webdevelopment, digitale communicatie & online marketing. In eerste instantie heeft hij aan de bedrijfs- en later aan de bureaukant gezeten met zijn eigen bedrijf.

Hierdoor heeft hij veel kennis en ervaring in het online ondernemerschap.
 Met zijn enthousiasme en passie om mensen op te leiden, weet hij te inspireren en te motiveren.

Maatwerk training

Bij de maatwerk trainingen bepalen we je huidige kennisnivo en behoefte en passen de training hier volledig op aan. Van te voren wordt er een audit gedaan waarbij de huidige status van de online marketing wordt geinventariseerd door Ziemo en er worden verbeterpunten aangedragen en vooraf besproken. Zo wordt er een visie en strategie ontwikkeld. Het hoe en waarom wordt tijdens de training behandeld, evenals het praktische; hoe er nu verder mee aan de slag te gaan.

Aanpak training

Tijdens de trainingen worden de deelnemers intensief begeleid. De trainer instrueert, inspireert, stimuleert en motiveert de deelnemers.

Afhankelijk van het programma van de training en of het maatwerk is of niet, stemmen wij af hoe de invulling er exact uit gaat zien. Vooraf heb je daarom altijd een goed beeld van de uitkomst van de training en achteraf wordt er altijd geëvalueerd.

Via de intakefase wordt de werkelijke ontwikkelbehoefte en aandachtspunten geïnventariseerd en geanalyseerd. Deze informatie dient als basis voor de uiteindelijke strategie en vindt meestal plaats in de vorm van gesprekken met leidinggevende(n) en deelnemers aan de training.

proces-uitleg
Scroll naar boven